Veckan innan semester

Ja.... efter den här veckan har jag fyra veckor paus från skolan. Alla andra klasskamrater har praktik och jag ska vara hemma och ta itu med alla arbeten som fortfarande är ogjorda. Men också en tid då jag ska försöka tänka på mig själv ett tag.

En helvetisk vecka kvar, och sen kanske det blir rutiner igen. Johannes fick 3 mån vaccinen i måndags och ännu idag är han fortfarande gnällig. Vågade inte chansa med honom i skolan och lämnade hemma i stället. Fredag nya tag.

Idag hade jag också möte på dagis om Leos talutveckling och stödåtgärder. Om inte före så känner man sig som förälder då man blir inkallad på föräldra- samtal och utvecklingssamtal. Annars ser jag mig mera som en mamma.

Till helgen väntar vi främmande från Hesa. Hoppas att gubben hålls frisk så min barndomsvän och familj kan ta sig hit, Har allt för lite kontakt med andra mammor och familjer i samma ålder, Eller barnfamiljer överlag. Någonting jag saknar. Men allt har sin plats och sin tid, och den tiden för mig kommer senare.

Den här veckan har jag också passat på att gå på loppis några varv. Båda pojkarna har växtspurter på gång och jag hamnar att byta storlek åt båda samtidigt.
Pippi-tröjan är ett av fynden som fick komma med hem.


Kommentarer

Populära inlägg