Spjälsängsskydd

Har blivit endel pysslande och sömnader för ett tag sedan som inte fått visats. En sak är säkert desto äldre man blir desto visare blir man. Med andra barnet är man mycket klokare än med första. I alla fall här. Spjälsängsskyddet jag sydde åt Leo var ingen hitt. Fint i början men alldeles för långt och ostadigt. Tappade snabbt sin form. Dessutom hade vi svärföräldrarnas spjälsäng med äldre modell och äldre mått så skyddet passade inte helt och hållet.

Johannes fick en ny spjälsäng, Sundvik från Ikea, och hittills har vi varit nöjda. Med ny säng blev det nytt skydd. Dock var jag inte redo att slänga bort mitt vackra tryck och återanvändes en hel del från det gamla spjälsängsskyddet (hittas här).

Denna gång fick bara långsidorna. Skyddet är 30 cm högt och innehåller en 2 cm madrass som håller stadga i skyddet. Väldigt stadigt må jag säga. Yttre sidan finns mina älskade stjärna och på inre sidan mina vackra djur ;)








Dessutom får ni också se hur julklappen av kärlek blev att se ut i sängen ;)


Blev super nöjd!




Kommentarer

Populära inlägg