Syskonkärlek

 




 
Syskonkärlek av hela hjärtat. Trodde att Leo skulle ha svårt att acceptera Johannes. Men så har det absolut inte varit. Få bilder har jag hunnit ta under de 5 senaste månaderna, men här kom några.

Vi fick äntligen upp spjälsängen hur paketet i helgen (Johannes har sovit i vaggan) och färdig installera allt. Dock i fel rum. Är inte ännu beredd att låta syskonen dela rum, men....
I går när vi skulle lägga barnen grät Leo för andra kvällen i rad då babyn inte skulle sova i hans rum, Hjärtat mitt som smalt, gav jag efter och Johannes fick sova första sovpasset med sin älskade bror innan jag böt tillbaka till vaggan i vårt sovrum. Spjälsängen ska in i vårt sovrum, bara vi får ut skivbordet som ska ner i vardagsrummet... Här är det ommöblering. Tyvärr inte något jag uppskattar men nödvändigt. Vi behöver verkligen en studieplats i lägenheten.

Vilken underbar känsla. Han vill ha med lillebror överallt! Matar, hämtar tutten, sitter och pajjar... och underhåller honom...

Kan inte säga något annat än att jag är en stolt mor.

Kommentarer

Populära inlägg