working 8 to 9

Då var jullovet över och dax att beta av skoluppgifter igen.  Vet inte om jag ska hurra eller bua. Men det är dock skönt att komma tillbaka till rutiner. Uppgifterna kommer ändå inte att försvinna av sig själva. Så åter igen tillbaka till the same old, same old...

Lägga barnen och 20.05 sitter jag vid datorn och jobbar på en timme framåt. Sedan en timme kvalitets eller kvantitetstid med gubben och sedan "skönhetssömnen" på några futtiga timmar.

Men bring it on! Blir jag kanske färdig detta år, underbara 2015? Högst troligen inte eftersom en praktik bökar... men jag tänker ge allt mitt för att nå målet, sedan är det upp till skolan ifall de vill möta mig halvvägs. Spännande att tänka att det kanske är sista våren i vasa?

Ännu i morgon är det lugnare på skolfronten. Rådgivningsbesök och 5 mån kollen på schemat. Jobbet på kvällen, men på torsdag gäller det. Bära eller brista, hoppas Johannes är samarbetsvillig. Högst sannolik inte, men jag försöker vara en optimist. Ett nytt mål i framtiden. Han får lov att bara funka. Vem skulle inte vilja höra lite forskningsmetoder, handledning och matte?


Kommentarer

Populära inlägg