Dagisstarten

Här flyger tiden iväg och  det är redan augusti! Idag hade Leos avdelning öppet hus och vi bekantade oss med den nya avdelningen och personalen. Nästa vecka gäller det! Då börjar Leo dagiset och Johannes ska börja med en lugn inskolning. Har halva kvällen grävt i lådorna på vinden efter ytterkläder för att färdigställa min inköpslista inför dagisstarten. Och en hel del shoppande kvar denna veck innan pojkarna har regnkläder och utekläder i nya storlekar så vi klarar oss.

Själv försöker jag fly undan skolan en del. Är otroligt glad att inget schema ännu har kommit så jag kan fokusera på pojkarna utan att stressa och fundera över min egen skolan. Babysimmet startade igen denna veck och roligt att vara tillbaka med familjerna ( å skönt att få fly undan huset en stund).

Annars då? Gubben sticker på två veckors arbetsresa på måndag så det blir en ny upplevelse för familjen. Typiskt att det kommer i samband med dagisstarten och ett och annat rådgivningsbesök som han skulle sköta barnvakten för. Har hållit hela gårdagen på med att hitta barnvakter och vikarier för att klara veckorna. Det jag är mest förbannad över är att vi inte vet hur resten av hösten ser ut eftersom hans sommarjobbs avtalet tar slut i Augusti. Känns så onödigt att skola in Johannes om han inte arbetar. Och tydligen så svårt att få fram någonting vettigt och konkret om framtiden.

Kommentarer

Populära inlägg