Möbeltapetsering del 1

Jag har länge varit facinerad över gamla saker eftersom pappas barndomshem är fullt med grejerna. Men ändå inte så att jag älskar och kan tänka mig ha det i vår lägenhet. Har länge haft en dröm att också göra om mina mormors fåtöljer till mitt framtida hus. OCH NU mitt i allt bestämde jag mig för att ta tag i saken. Jag hittade gamla söndriga fåtöljer som kommit från pappas sida som jag bestämde mig för att träna och experimentera på.  Så att jag någon gång vågar mig på arvet efter mamma och mormor.

Problemet med Vasa är att jag inte har något utrymme för projektet så det fick bli vår lilla balkong eftersom stolen luktar unken å och dammig.
Just nu gäller det att skala bort allt och lämna stommen kvar. Vilket är del 1 och väldigt bra terapi att första och dra ut spikar. Har nu hållit på i tre kvällar i samband med nattningen av pojkarna och börjar bli färdig. Pojkarna har också bidragit och visat intresse.  Stolen jag leker med visar sig vara från 1952 så dit åkte antikvärdet.






Kommentarer

Populära inlägg