Studieframgång och motgång

Som bäst, just nu, borde jag stå och presentera min gradu inför en klass människor (schema inlägg). Tog med mig vindruvor och mjölk+mörkchoklad för åhörarna att tugga på. De andra grupperna som också presenterar idag bjuder på skumppa och jag står då för den alkoholfria/snacksbiten....Så framgång i gradun kan man väl säga att jag har och snart är väl denna process hoppeligen slut. Målet är före 19 oktober ska den vara inbunden  klar i bokhyllan men vi får se hur verkligheten blir.....

I helgen tappade Johannes bort mitt studiekort! och jag fick lov att beställa ett nytt och det lär väl ta 3 veckor innan jag får det.... kommer nästa till studierna är färdiga. I 5 år  har det stått mitt flicknamn på studiekort. Har varit alltför lat för att orka byta, och varje gång någon undrar har jag nyligen gift mig och inte fått mitt studiekort... MEN NU! när det är knappa 4 månader kvar av studierna ( var av 1 månad tar innan jag får kortet) måste jag skaffa ett nytt, med rätt namn. Lite surt men sånt händer, kommer aldrig mera ha några kort i telefon fodralet igen....


Bilen på det nya studiekortet

Kommentarer

Populära inlägg