Mammaledighet

Officiellt började den redan i fredags men inte i  verkligheten. Hade min sista praktikdag ever då. Idag är första dagen "ledig". Bara jag får praktikrapporten skriven är jag på allvar ledig. I alla fall denna vecka, nästa vecka är barnen hemma och friden är då över.

Snart får jag också ta bort "studerande" från min header. Skolan närmare sitt slut. Bara 10 sp kvar, var av 5 sp borde ramla in bara rapporten är färdig å de sista tar vi efter nyår på 2. Vilken otrolig känsla att ha gradun å praktikerna över.

Måendet då? Har gått upp och ner. Idag är vi i 34+5. Blodtrycket varierar, och märker att det är stressrelaterat. Hade skyhöga värden sista jobbdagen. I fredags protin (+2) i urinet och blir en tur till mödrapoliklinken på onsdag för att kolla. Illamåendet har också kommit tillbaka,  är så förbannat jobbigt att spy igen. Nå, flunssan istället är så gott som borta, tillsammans med
urinvägsinfektionerna.

I lördags blev en tur till stan för att påbörja julklappshandeln, men inte så framgångsrikt med dessa med.

Matchande mössor

Kommentarer

Populära inlägg