Bröd-dag

Nu när jag är hemmafru, så finns det vissa saker man gör: bakar, städar och tvättar. Där emellan är det amning och blöjbyte som gäller. Så man får faktisk inte lång tid eller har massa tid över till annat skoj.

En sak jag lyckas inrätta medan jag varit hemma är en eller två bröd-dagar då jag bakar veckans bröd. Hittills har det lyckats en månad. Ett eller två bröd har blivit köpta under de, förutom om gubbens vill ha rågbröd för de bakar jag inte. Inte än i alla fall.

Mycket inspiration kommer från Hembak-tidningen jag fick till födelsedagen av en god vän <3





Hembakning har många fördelar. Billigare, men också möjlighet att få varierande bröd och experimentera. Nackdelen är att familjen blivit bortskämda med hembakat bröd att de inte lägre uppskattar att det finns nybakt hemma.

Kommentarer

Populära inlägg