Vårt nya hem

Mycket har hänt här på 4 dagar. I torsdags satt jag sista gången i skolbänken. Nu är jag färdig speciallärare och det bara att söka pappren. Så nu är jag officiellt hemma mamma!

Men största händelsen var nog fredagen. Dagen vi blev husägare och Korsholmsbor. Tar ännu ett tag innan vi flyttar men äntligen har vi valt var vi ska bosätta och bygga vår framtid. 

Det blev ett gammlat hus med stor tomt.  Vilket innebär att bloggen kommer i framtiden handla mycket om vår renovering och vägen till vårt drömhem. 5 månader har vi på oss att göra kök och badrum så vi kan flytta in. 



Redan i helgen sattes arbetet igång med rivningen. Alla deltog


Köket


 Med så stora förändringar tycket jag också att bloggen bör få en ny ansiktslyftning. 

Kommentarer

  1. Dubbelgrattis! :)å stort lycka till mä renoveringen! Va roligt fö barnen me en stor gård! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tack! Jo, nu har vi också utrymme att leka å äventyra på gården :)

      Radera
  2. Grattis till både examen och hus! :) Ååh, jag var ju aldrig och hälsade på er före jag for på praktik, måste komma då jag kommer tillbaka. (Jag har ju inte sett er prinsessa på riktigt ännu!) Var i Korsholm har ni köpt hus?

    SvaraRadera
    Svar
    1. I karperö :) Ville hållas på norra sidan ;)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg