Att renovera med barn

Hur är det att renovera med barn? Jo, långsamt. Pojkarna är ännu en vecka till på dagis innan dagisplatsen upphör och under tiden försöker jag få gjort någonting medan gubben är borta. För annars blir inget gjort och flyttningsdatumet tickar bara framåt.

Just nu börjar rivningsskedet vara över och det finns inte så mycket stora saker jag kan göra på bygget. Men jag och Alva jobbar på i sakta mak. Oftast sittandes på min mage i babybjörnen.







Hittills har vi målat en del av huset. På insidan är vårt projekt att riva ut spikar. Både från väggar och golven. Jobbar sakta fram mina fina stockväggar som ska göras upp. Men på 2 h hinner man inte så mycket när en del tid går att transportera sig själv, där den själva effektiva arbetstiden blir 1,5 h. Vad jag väntar på att fröken ska sitta själv på golvet och se nöjd ut, så man kan jobba ordentligt med båda händerna. Vilket aldrig kommer att hända.


Men även hemifrån har jag jobbat. En del av huset har vi valt att behålla och göra upp för att behålla husets karaktär.
Bland annat de gamla fönsterlisterna ska återanvändas i kök och vardagsrum. De har jag slipat bort färgen hemma på gräsmattan på dagarna med Alva. 3 lister gjorda, bara 9 delar återstår åtminstone.







Kommentarer

Populära inlägg