Bättre dagar

Stressit var det förra veckan, denna är lite bättre...
Ska snart börja göra min finska artikel så fort ordboken kommer hem, och printa ut föreläsningsmaterial... sedan är det bara att vänta...
Böckerna till tenterna är reseverade för fullt. jag är tredje i kön ungefär, så man kan med gott samvete ta det lilla lugna för stormen närmar sig...
Typiskt att reservera, alla 5 böcker på en gång, och inte hinner man med dem heller.. suck... våra studieproblem bland peffaniter...
Dessutom ligger en av mina arbetskompisar på centralsjukhuset och misstänks för hjärnhinneinflamation, vilket innebär att jag är en dag extra i vattnet till hon är tillbaka. Krya på dig på innan simhuden växer fram.

Men igår hände något underbar. Efter fem timmar i vatten möttes jag av härlig sambo och fästman. Jag kan dokumentera att veckoslutet varit en plåga med tårar

Men i alla fall... planer på flyttning har funnits i mina tankar. Tycker om vår lägenhet med den är så sjabbig eftersom den inte putsats upp sedan den byggdes. Så igår fick vi beskedet att vi får renovera lägenheten (laminatgolv, måla och tapetsera) på hyresvärldens räkning... ska bli skoj...

I alla fall möttes jag av hemlagad mat och ljus när ja kom hem. Såååå under bart! För att gottgöra sig hade C lagat min favorit mat. Förrätt nachos och salsa, varmrätt: buritos och en lätt efterrätt med kvarg...
Det var så underbart !!! Måste njuta, nästa gång detta hände igen är om ett halvår eller så... :)

Kommentarer

  1. Oo så härligt! (Både matn å att ni får renover!) Ha de fint!! :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg