Näringsterpaut

Idag av alla dagar hade jag tid hos en näringsterapaut, som skulle se över min kost och hjälpa mig "förhindra graviditetsdiabetes"... Hon var jätte trevlig och så, men tyvärr var jag inte riktigt i skick...
Dum som jag är, åt jag i går när tröttheten efter allt stå hej, en tortilla med kanske för gammalt kött. Luktade å så på det, men det lukatde inte eller smakade inte konstigt... om det är nu de eller hormonerna som gjorde att ingenting hölls ner... varken frukost 1 eller frukost 2... mellanmålet strax före eller lunchen...
Jag som spytt halva dagen och sedan sitta och diskutera mat var inte precis den bästa blandningen... Hur som hälst tyckte hon att jag har goda vanor... ska bara byta allt till fullkorn och luta dricka, saft, juice eller limsa = onödiga kolhydrater som blir till socker... dessutom ska jag öka mängden calcium i maten...Förutom det gav hon mig tips hur jag ska bära mig åt om det visar sig att jag får högt sockervärde under tiden jag väntar... Men vi får hoppas att det aldrig behövs...
Men nu efter två smörgåsar och en fil, ska jag lägga mig ner och ta tag i skolarbetet som jag saknade energi tidigare för...

p.s. vigselringen har äntligen kommit :)

Kommentarer

Populära inlägg