Rutiner

Rutinerna är snart inkörda. Leo vet när det är dags att sova, för första gången började han visa tecken i går. Vilket är skönt. nu är jag inte bunden till klockan som varit de senste 4 dagarna. MEN jag trodde alldrig att det skulle gå så här bra, att det skulle vara så här skönt att vara hemma på dagarna. Tidigare har jag haft en vaken bebis att hålla syselsatt och inte hunnit göra något annat som jag borde. Men nu bakar jag förfullt. Dubbelsats bröd på gång och pojken sover i vagnen inne när det är så kallt. De senste två dagarna har jag inte ens behöva gå och vagga och gunga honom. Nej han har sovit nästan 3h i sträck :)

Så ni som bor i Vasa och har något på hjärtat med era småbarn kontakt Anne-Maj Granskog på mannerheim barnskydds förbund. Jag skulle alldrig ha gjort, för att jag är för stålt och vill inte störa andra med mina problem. Jag ska klara det själv! Men de tog kontakt från mödrarådgivningen i samband med efterundersökningen när de såg hur slutkörd jag var. Och med hjälp av hennes hjälp har vi fått sov rutiner. Sover hela natten och sover på dagen, desutom börjar ammningen också köra på och gå bättre. Och hopp finns att jag ska bara köra med amningen inom kort, i alla fall hela dagarna.

Kommentarer

Populära inlägg