Stressad

Kunde inte vara mindre stressad än vad jag är nu. Borde ha packat inför vår frånvaro på 2 veckor, inte bara åt mig själv men å för lillkillen = alla kläder som finns, borde alltså tvättas. Men Leo har varit omöjlig i två dagar.
Första dagen var det nog beroende på tänderna, då steg han upp 5. Vilket jag satt upp md honom. När jag skulle få sovpaus, skrek han bara där nere när C var barnvakt så ingen blund där.
Andra dagen klädde C på honom samma kläder som han hade när det var -15 (lägger inte ut Leo å sover så ofta) så pojken vaknades efter 20 min. genom svettig.Då vara hela dagens rutin förstörd.

Idag var det inte bättre heller. Skattekortet var borta, så jag skulle beställa ett nytt, men de gick så klart inte. Fick svänga in via skattverket med fem andra och en i arbetet. Sedan hade jag lovat åka via butiken å köpa mat åt C å slänga av det via arbetet. När vi äntligen fått parkeringsplats vid Prisma (ÖVERFULLT!) var det bara trängas med hundra andra, köpa mikropizza, ersättning och blöjor på lagring. Dåborde Leo redan ätit mellanmål och sova. När vi kommer hem, var vid en timme över schemat. Jag lade honom i vagnen och skulle börja skutta. PUNKTERING! Fa van.... medan jag föröskte få tag i C gick en sväng för att få Leo å sova (en lite sväng på 3km) Just när han somnat på hemvägen ringer C, säger att vis ka via cykelaffären och fixa hjulet inför tärjär. Så jag väcker den sovande pojken, packar bilen igen och ger mig av. Väl framme så har de midsommarsstäng! Jag kunde inte annat än gråta i bilen påväg hem! Väckt Leo i onödan. I bilen så fick jag i alla fall sympatigråt med Leo. Nu sover han. Vilket innebär han kommer inte att somna före 11 i kväll, men jag räknar med att C få dra sitt strå till stacken då.

Glad midsommar ni med!

Kommentarer

Populära inlägg