Nappavänjning och morsdag

Sitter och väntar att Leo ska somna. Min morsdags gåva av honom var att han blev mammas pojke. Idag är det bara jag som gäller. Om han är mindre än 1 m från mig, ropar han mamma och ska upp i famnen. Andra skulle tycka att det sku vara jobbigt, men han har alltid varit pappas pojke, så jag bara njuter. Får se hur morgondagen blir....

Vi firade morsdag hos svärföräldrarna med delad tårta. Varken blommor eller kort fick jag, med förklaringen att vi inte hunnit pga resan, vilket jag godtar.

Idag är tredje dagen helt utan napp, dags och nattsömnen. Tänkte gradvis sluta men i fredags när vi började gnisslade han bara med tutten så jag sa stopp. Och inget vidare svårare att få honom å sova....

Som ett minne blott med tutten. En av sista dagssömnen med pappsen i turkiet: min lilla älskling <3


Kommentarer

Populära inlägg