Ensam hemma

Gubben åkte i måndags på årets första arbetsresa, och blev min första gång med alla tre barn.
Med mycket nerver har de gott bra, över förväntningarna faktiskt. Speciellt att lägga dem. Ingen som testar än i alla fall. Skillnaden denna gång är att gubben med hög sannolikhet borta även under helgen så de här blir mitt rekord som jag är ensam.

Så här ser morgonen ut nuförtiden ut. Leo kommer kl 7 över till oss, där Alva och Johannes redan ligger med mig. Ifall vi gubben vill ligga sängen när han kommer hem blir vi nog tvungna att införskaffa en 180 cm säng för att rymmas.



Kvälls sagan som läses, och Johannes sköter Alva under tiden. 



Typiskt med detta är att Alvas sovtider börjat krångla. Har börjat köra babysele för att få någonting gjort. Gillar inte hennes "nya rutiner" - 1h vaken och 45 min sova. Vilket gör att hin minst har 5 korta sovtider. Men vi kämpar mot bättre tider. 


Snart är vår tös 4 mån!

Kommentarer

Populära inlägg