Vi målar


Veckans projekt -måla huset. Men de går inte snabbt framåt. Medan pojkarna är på dagis på dagarna har jag och Alva kört till huset för att måla.

Först 45 min själv och sedan drygt timme till tillsammans. Hon hängandes i bärselen. Svårt dock att hållas bort från färgen.




Projektet går långsamt framåt. Men fortfarande framåt. Men så är det väl när barnen också deltar. Gubben inhandlade färg och penslar före resan men glömde köpa en längre stegen. Vet inte om huset ser mycket bättre ut efter vi målat när bara 1/3 av väggen blir målad. 
Får ta ett varv till sen igen. Men då utan Alva.





Blir att ta paus från målandet. Allt detta målande ger mig problem med handen ingen. Känner att jag överansträngt den igen och blir att vila ett tag igen. Men så är mitt liv. Kan inte gör något för länge med mina händer innan de sväller och gör ont. Oberoende om det är att skriva magisterexamen, måla huset eller sitta och rita. Allt med måtta, vilket är svårt när man är så entusiastisk. 

Kommentarer

Populära inlägg