Lektor Fanny

 Nu har vi gått in i februari vilket betyder, förutom att jag snart är 30, att jobbet börjar igen.

Som lärare utan fastanställning så hinner man prova på många olika skolor och arbetsplatser. I höstas då jag var mammaledig snubblade jag in med en fot som lärare i bisyssla på Yrkesakademin i Österbotten. Nu i februari börjar mina kurser eller föreläsningar som de ibland kallas för igen. Fortsättningsvist är jag i huvudsak vårdledig men har den turen att vi lyckats (eller nästan i alla fall) pyssla ihop så att jag också fått möjligheten att åka hemifrån och se något och några andra. Under våren kommer det att bli 7 kurser som jag har äran att få dra. Och denna gång även som kvällskurser för vuxna! Jag är så glad att jag fått möjlighet att testa på så mycket och fått träffa så många. Jag känner verkligen att jag får möjligheten att utvecklas som pedagog. Denna gång har jag fått titeln Lektor Fanny, vilket känns nice!




Under hösten undervisade jag lite i matematik och fysik. Några gånger fick man träffa dem "live" men undervisningen skedde i huvudsak som distans.  Jag måste verkligen höja på hatten åt alla studerande (men också lärare) under coronatiden. Distansundervisning är verkligen inte lätt, inte för någon. Som alla andra väntar jag även på att tiden och undervisningen ska bli "normal" igen. 


Kommentarer

Populära inlägg