Sjukling

Ligger hemma i Terjärv med stegring, hosta och sjuk hals. I bland räcker det inte att vara gravid, utan man måste lida.
Ingen host medecin för stackars mig. Vilket betyder att jag ligger upp halva nätterna och hostar. Pappa kommer att bli så glad i morgon när vi åter igen bär av mot vasa, och han får sova ut utan att jag stör hans skönhetssömn.
Tyvärr är det nämligen så att före 3 mån, ska/ får man inte ta hosmedecin... efter tre mån finns det vissa man kan ta, men inget de rekomenderar.... så mina damer och herrar... om en ½ månad får jag börja pimpla i mig det, innan dess är det varmsaft och honungsvatten som tydligen gäller...

Trotts mitt orkeslösa liv i helgen har i mött svärföräldrarna och haft ful planering på G utan min röst. Äntligen fick fästmannen ta lite ansvar så länge jag hängde vid bordet.
Målet för förra veckan var göstlistan, men ingen som är färdig... Borde ta sig i kragen... Men inom sin tid ska väl allt bli klart...

Kommentarer

Populära inlägg