Hemma konster o brottningsmatcher

Att vara mamma och ha en bebis skulle vara helt super, om det inte skulle vara för ammningen. Jag hatar ammningen, de värsta jag vet, ångest var tredje timme, eller emellanåt varannan eller varje. Två gånger på två veckor har jag fått feber pga av mjölkstockning. Igår hade jag strax under 39 men efter lite hemma konster så är jag frisk idag igen. Varför det ska krångla har jag ingen aning, han är inte bra på att suga, och lämnar en hel del kvar. Dessutom blir han bara ivirgare eller jävligare för varje dag. Sparkar och slår, river mig i bröstet släpper tag varannat sug och slår bort amningskyddet däremallan om han inte lyckas flytta det, vilket leder till sår på bröstet. Jag sitter och räknar ner tills jag få ge upp denna plåga, nätterna är värst, då behövs vi två för att hålla honom stilla. Ge mig stryrka.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg