Sömn, mat och städning

Nu är vi tillbaka i Vasa igen, eller egentligen har vi varit de ett par dagar. Men de dagarna räknas inte, de dagarna var jag en zombie. Det är märkvärdigt hur mycket man påverkas av sömnen för att överleva, speciellt jag. Igår morgon fick jag ett psykisk anfall som min man skulle säga.... grät, grät och grät.... Men inte konstigt när man haft tre nätter med 2 ½ sömn.... (från 5.30-8.00)Så shoppingen fick flyttas tills idag, nu har jag onda fötter men till gott mod. Pojken steg först 5.30 upp i stället för att gå och lägga sig. Tydligen har julen varit en pina för oss båda med choklad och kållåda. Nu när de är över så får vi hoppas att denna natt blir lika lyckad. Synd bara att man har flera dagars kokande och städande att börja ta igen. Svärföräldrarna var på väg hit i morogn men fick förhinder, plus är att vi inte behöver städa, minus att vi inte har någon barnvakt. Men hur som hälst. Shoppingen för i år, och troligen halva vintern är överstökad. Vinterkläder åt oss båda så vi kan skutta barnvagnen ifall den skulle komma. Men vi är förberädda på snö i alla fall. Borde försöka gå ut och gå på natten när man är vaken och de snörar för att använda sina nya kläder, för på morgonen har allt regnat/smältat bort, så man skulle få någon nytta av sina pengar. Gott nytt år! För flera inlägg blir det troligvis inte, om ingen barnvakt eller djupsömn dyker upp.....

Kommentarer

  1. NÄmen.. Tå ja komber tibax ti Vasa komber ja no som båånvakt i några tiim <3 Gott nytt år

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg