Farsdagen

Typiskt att batterien är slut i kameran en sån här dag....

Men dagen till ära tog vi sovmorgon till halv 8 (senaste dagarna har jag stigit upp 7 och gått till skolan medan C och Leo legat i sängen. Igår med arbetet blev det uppstigning kl. 6 för att vara vid tropiclandia 7. Så halv 8 var rena lyxen)

Sedan blev det smörgåsar vid mörkret i köket med ljus och vaderullan. Sen på men tårta och kaffe i den nya muminmuggen åt pappsen. Leo uppförde sig exemplariskt snäll denna morgon. Varit ett helskotta extra arbete med honom och mat senaste tiden, och jag beskyller tänderna för det. Hoppas jag i alla fall.

Leo började också idag dricka vanlig komjölk ur flaska. Summan kommer att bli 3 / 5 måltider. Målet är att nästa vecka vara nanfri.

Efter Leos lunch var det dags för farsdagsgåva nr.2. Ett dopp i varmtvatten vid tropiclandia med hela familjen. Efter 1½h där sov Leo nästa passet som en stock och jag passade på att göra konjak och grönpepparsås till middag på två.
Dagen har varit nästan hittills perfekt, och precis vad jag behöver i min stressiga tillvaro. En stund att koppla av och inte göra ett skvatt. Imorgon tar jag tag med verkligheten igen.

Om det slutar regna här i Vasa ikväll blir det en lektstund ute med Leo ännu ikväll. Så otroligt skönt att han kan gå själv. Dock - för att ha inte lyder mig, men nog C nästan...
Lilla pappsen i hushållet. En vanlig studie kväll med datorn.

Kommentarer

Populära inlägg