I skolan

Just nu sitter jag och väntar på att geografilektionen ska börja i datasalen. Det känns som gamla tider, när man åkte buss till skolan, och hade en fullspäckad dag med matte, modda och andra ämnen. Just nu känns det inte riktigt som universitetstudier, speciellt inte som första året när man hade bok efter bok man skulle skriva om inom specialpedagogik. Nu är det första året med klasslärare som gäller... bland de gröna... Nog känner man sig gammal när de flesta i klassen (förutom min egen) pratar om den stora flytten in till stad, sin egen lägenhet, bort från sina föräldrar. Själv är jag mamma, fru och funderar på min kandi som jag ska börja nästa år med. Känns lite som i gymnasiet när man på modersmål träna inför textkompetens, tränar jag på hur man ska skriva inför kandin. Men dit är det ännu långt. 

Nu börjar lektionen....

Kommentarer

Populära inlägg