Fastlagstisdagen

Jag borde börja lyssna på min kropp, nu om aldrig. Redan i söndags hade jag de första signalerna, slut i kroppen och huvudvärk. Men med två panadol och lite vila bardet sedan av till vattegymnastik. I går vaknade  jag med huvudvärk, två panadol, och sen till skolan till halv 9. Två panadol under lunchen i skolan, för att kunna gå hela dagen. Lite vila efter skolan, två panadol och sedan simskolan. Då var jag gråt färdig. Ville inte alls till jobbet, okar inte, men måste dit hur som helst.
Vaknade inatt av huvudvärk, låg vaken över en timme innan jag tog panadol.

Idag är sjukskriven. Fruktansvärd svindel med huvudvärk och illamående. När jag ligger ner i sängen, snurrar rummet, snurrar jag och jag bara spyr. Ända som går är att halvsitta, men knappt de fungerar idag. I morgon har jag tent, men det går inte attt tentläsa när man inte kan fokusera blicken på en punkt. Ikväll blir det inget jobb. Ikväll blir det ingen bulla som jag och Leoa stolt bakade isöndags. Detta inlägg tog två timmar att skriva. Med  pauser och wc besök. Detta är en påminnelse till mig själv, att ta tid och lyssna. Jag är ingen super kvinna. Konsekvenser kommer efter mina handlingar.

Hoppas ni har en bättre fastlagstisdag än jag. Ät er bulla och njut!

Kommentarer

Populära inlägg