Flunssa tid

Värsta flunssa tider på gång har jag hört... Leo drog med sig hosta hem från dagis. Smittade det vidare till mig. Har annars ett bra immunförsvar men inte under graviditeten.  Lite hosta blev mycket hosta, rösten försvann och halsen sjuk. Idag känner jag att en vändpunkt kanske e på gång....

Men vissa fördelar finns med flunssan för mig. Täppt näsa innebär att jag inte känner dofter eller smaker. Aptiten försvinner ju dock, men illamåendet har hållit sig borta :) kunnat vara i köket så länge någon stekte, vilket annars aldrig går. Detta resulterade också en viktuppgång på 1 kg. Nu ligger mina graviditetskilon på + 1, men tror de kommer att öka från och med nu...

Gubben har också varit underbar. Fixade barnvakt för helgen, så att vi slapp på Bio å så att jag inte behövde sköta Leo själv igår då han var på jobb. Han syster har bott hela helgen här och skött Leo, varit ute med honom flera timmar och gjort mat i huset och städat...ingen e så bortskämd som mig just nu :)

Kommentarer

Populära inlägg