34+3

I förrgår var vi på rådgivningsbesök, med goda och dåliga nyheter. Denna gång vet vi vilken väg barnet ligger, och den har svängt sig med huvudet nere. Barnmorksna hade t.o.m. försökt lära sig ultrljudsmaskinen så hon skulle vara säkert, vi hittade en rumpa upp och huvudet ner :) Så skönt att inte behöva fundera på svängning.. Tyvärr var blodtrycket helt fel, 130/95, så nästa vecka tillbaka igen för att kolla upp. Så mina flitiga planera om att gå två ytterligare veckor till i skolan verkar inte bli av. Igår var sista skoldagen för denna vecka och från och med måndag är jag mammaledig, så efter en tungdag i går bestämde jag mig för att ta ledigt. Blodtrycket kan bero på mycket, stress eller lindrig moderskapsförgiftning, så barnmorksan ordinera att ta det lungt. Så får vi se hur det blir till nästa vecka. Kan man ta det lungt i skolan? NEJ! Så nu leker jag hemma fru, kanske jag för en gång skull orkar hjälpa till hemma. Både skola och jobb tröttar ut mig på dagarna så emellanåt vill jag ingert annat än gråta och sova. Men allt tog slut igår, arbetets sista dag, vilket var synd... tyckte om barnen.... så nu är det bara vänta och se om jag får tillbaka arbetet efter julen eller om någon annan tagit min plats förgått i bassängen..... Men nu ska vi diska värdigt :)

Kommentarer

  1. Ujj äntligen har du sluta mä skola å jobbet :) du måst sidu viil upp di vännen för alla 3´s bästa.. Ta hand om dejj <3 hör åv di om i er naa :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg