Ny leksak

Jaha, då var de dax å besöka barnmorskan igen denna morgonen. Detta extra besök pga. mitt blodtryck var högt förra gången. Som tur hade jag ingen äggvita i urinet, så det känns skönt men blodtrycket har inte gett med sig, tyvärr.... Så jag ska hålla noga utskik eftersom jag börjar få ett antal veckor på nacken nu. Så fort jag misstänker något extra, ska jag bara höra av mig. På måndag är det dags för sista läkarbesöket, tills dess fick jag en blodtrycksmätare att leka med. 2 ggr om dagen och varje gång ska tas 2ggr.... Så får vi se om trycket ändrar sig när jag ligger avslappant i soffan hemma eller inte. Så bara att lyda och så får man höra mera på måndagen igen. Börjar bli svårt att förstå att jag har 4 ½ vecka kvar... inte så pjåkigt... Jag har dessutom märkt stora markanta förändringar i rörelserna, de är bara mjuka och inte alls lika hårda som förr. Dum som jag är tänkte jag inte på att barnet får mindre utrymmen för varje vecka. :) Så ifall det rör sig lite är det bara att gnungga om magen ordentligt, låter intressant. Så nu är jag vecka 35+3, går uåp ca 700 g i veckan med en mage på ynka 32 cm... har ingen aning vad andra har... men nu har man att jämföra med nästa barn, som ska ta några år ytterligare innan den är påväg.

Kommentarer

Populära inlägg