Spagettipumpa

I våras hittade jag en fröpåse för 10 cent vid Citymarket med gamla frön.... dessa frön såddes i terjärv... och skördades i höst....
Hade ingen aning vad som skördas, men efter en stund på google kom svaret, en spagettipumpa..??? helt nytt för mig, tydligen kommer namnet eftersom det passar bra som spagetti... och så blev det de.... Denna maträtt är bra, speciellt för mitt socker, eftersom det är mycket protein och lite kolhydrater. 1.Man börjar med att klyva dem på mitten, kärnar ut fröhuset och kokar dem ca. 20 minuter i en kastrull (vi hadde en för liten för att rymmas)
2. Undertiden är dt dags för spagettisåsen; 400g maletkött, en lök, 3 lkyftor vitlök, champinjoner på burk, och en burk tomatkross...
3. Kryddad som man vill... jag tog färska örter från örtträdgården i fönstret... basilika...
4. När pumpan kokat klart är det bara att riva ut fruktköttet med en gaffel så det liknar spagetti. Obs! Inte så lätt.
Använd pumpan som spagetti... jag serverade med lite pepparfärskost och sallad.... ;)
Prova på !!! Rekomenderas starkt!

Kommentarer

Populära inlägg