Tårar av sorg och glädje

Idag, som sagt skulle vi fira vår 4 års dag tillsammans. Först med rådgivningsbesök igen, och sedan en lägenhets visning. Jag hittade en dyr men dock fin radhuslägenhet 2 km längre bort ifrån där vi bor. Med ett ögonblick var vi förälskade, den hade fjärrvärme och byggd 07 vilket ger bra stöd från fpa. Så fort vi kom till bilen ringde jag ägaren, för att säga den tar vi. MEN vi var för sent ute, försent ute på fem minuter. OCh vi återvänder hem, jag gråtandes för alla motgångar som skett på sista tiden. Ingen bio ikväll för lusten var borta. En vän kom besök och fick mig på bättre humör och andra tankar. Tankar på framtiden inom kort. Ett par minuter efter att min vännina lämnat lägenheter ringer ägaren. Paret före oss garantiperson hade backat ut, och vi låg näst i tur. Så nu har vi fått grönt ljus med alla papper och på torsdagen ska vi skriva på det nya kontraktet. När vi flyttar in vet vi inte ännu, de som bor där vill så fort som möjligt flytta ner till H:fors pga. av arbete, så hopperligen börjar vi året 1212 med nytt hem, där alla är välkomna. Men jag har lärt mig att mycket hinner ske ännu ;)

Kommentarer

  1. MEn ÅHHHH va glad jag blir för er skull!!! Grattis till nya hemmet!!! :)

    SvaraRadera
  2. Åh va härlit! :) Grattis!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg