Hatade söndag

Det finns get bra idag. Bilen är sönder, pojken är sjuk och i morgon måndag.

Idag har jag förklarat krig med mina grannar. Pojken vår hade feber idag när vi vakande, inget nytt. Har anat ett tag att han börjar bli sjuk. Jag har varit sjuk, pappa är som bäst och pojken varit snorig i ett par dagar. Så nu har jag två sjuklingar hemma. Själv skulle jag också bara vilja inta sängen och ligga där ett par dagar. Sömen har varit i mindre laget de senaste dagarna, men hopperligen återgår det till det normala när pojken till frisknar. Båda, tackvare täpptnäsa å ond hals håller också pappan mig vaken.

Men grannarna.... ifall det står en barnvagn på utsidan. Ropar du? Smäller du i dörren? Står du och röker bredvid? Det gör våra. Så detta inlägg tar evigheter att få färdigt med alla avbrott när pojken vaknar. Är väl extra känslig pga sjukdom.

Och imorgon måndag, då är jag ingen ensam hemma med honom och pappan är i skolan.

Kommentarer

Populära inlägg