Kvalitetstid på två

Ja, vilken dag....
Underbara svärmor tog ledigt från sitt jobb för att kunna vara barnvakt åt Leo så länge jag vikarierade i skolan å pappan hade skola. Och tack lov för de...

C skulle komma efter mig efter jobbet med den nya bilen. Vilket han gjorde och fick såklart vänta på mig. Ivirg elever är svårtstyrda. Alla älskar ju finska, sista lektionen på fredag i ett rum fylld men instrument. Ni kan gissa hur de gick... öronproppar med nästa gång.
Eftersom jag var försenad och han förtidig, så satt han och lyssnade på radion. När vi sen skulle starta hem var ackon så klart slut. Vi prövade att knuffa men för liten backe, så de var bara att gå hem (vilket bara var en ½ km) och hämta nästa bil. Men innan de, måste vi åka å köpa startkablar. Fredag eftrmiddag i Vasa stad= smockfullt överallt. Vilket gjorde hela utfärden dubbelt längre. När vi kom tillbaka till bilen, had någon lämnat på parkeringbelysningen i misstag. Bilen var helt död. Alltså så får elektroniska skipp som starta och öppnar bilen fungerar inte. Bilendörrana är låsa. Låset går inte att få upp, när de inte finns ström. Motorhuven går inte att få upp från utsidan. Vi kunde inte använda startkablar....

Där ser man, ny bil och andra dagen. Så går det när man är van med gamla helderliga bilar som rullar, men saknar ström. Efter mycket om och men, hjälp och svordomar. Fick vi fixa allt. Men de tog ett par timmar. Så mina vänner, en fredags aktivitet ni kan prova på.

Kommentarer

Populära inlägg