2012

Året 2012 i korthet...

Januari

Januari månad var mycket tung och jobbig. Många vakande nätter, magknip och prövningar. C arbetade nätter på Mc Donalds och i skolan på dagarna. Jag satt mest hemma och kände mig ensam.

Leos dop. 6 v. gammal

   
Leo 2 mån.

Februari

Februari gick bättre, vi fick hjälp och rutiner började urarta sig. C fick ett nytt bättre arbete  och jag började pyssla igen när orken tog fart. Firade min 21 års dag och köpte en ny bil. Vi fick dessutom fint besök fler gånger under månaden :)

Min födelsedagstårta

Gäterna bjöd oss på mat

Mars

Mars med nya tag. Leo började svänga sig, smakproven och sova i egen säng. Jag började jobba igen och vi började babysimma. Och Pampasnationaldag på torget med Leo.
Första smakbiten-potatis

April

 Grillsäsongen började. Bilen gick sönder och Athena fastnade upp i tallen.
Leo fick sin första ordentliga förkylning med blåsor i halsen. C och mitt första bröllop som inbjudna gäster. Träffade min underbara tjejer, med "halv 8 hos mig".

Inviger grillen
Brandbilen räddar Athena

Halv 8 hos Ida

Maj

Första långa bilresan till IKEA hela familjen. Jag började planera mitt kommande läsår. Sömnen som varit ett stort problem krånglar till sig igen. Leo rullar sig fram och tar sig upp i sittande ställning. Avslutar månaden med möhippa.

Möhippa-minigolf med handikapp


Mammabarn träff


Juni

En händelserik månad med sommarlov. Första tanden. Min väninnas bröllop och Leos första bröllop. Och jag börjar simskolan, vilket betyder att jag och C bor ifrån varandra 2 v. Firade dessutom vår första bröllopsdag den 18.6

Leo på bröllop

Vangpromenad i Tärjär

Juli

Sista veckan simskola. Leos första dopp utomhus och han börjar krypa. En liten utfärd med svärmor och farbror och kollar in djur.

Poolen i Vasa

Kälvdjurpark

Midsommar i Kotkamaa

Första plasket i Heimsjön

Augusti

Diagnosen om refluxen-problemen kom. Vår första familjesemester, med husbil till Helsingfors. Arbetet började på nytt. Konfirmations kalas och grillfest med mina underbara tjejer.
Husbilssemestern 2012
Förberedelser för grillningen i full gång.

September

Tillbaka till skolan och en ny verklighet. Skolan börjar sluka min tid tillsammans med jobbet. Men familjens tillökning, två kattungar, Hdes och Hercules, välkomnades in i familjen. 
Leo och Hades

Hercules

 Oktober

Helttidsstuderar igen med C hemma på halvtidsstudier. Både med deltidsarbeten och Leo hemma. Finns igen tid över. Leos börjar gå. Och jag börjar med första tenten på 2 år.

Höstpromenad

November


Leo blir ett år ! och första farsdagen. Fortfarande nergrävd i skolarbeten.
Hjälper till med städningen

December


Har ingen tid för någonting. Fick äntligen mina tandprov lösta för den här graviditeten. Sista pressen i skolan. Brännmärkte mig med gröt.

Misslyckad julfotografering


Kommentarer

  1. Intressant årsresumé! :) Vi får hoppas på ett bra 2013! :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg