orättvisor

När jag blev gravid fick jag reda på mycket mer om min familj. Jag fick redan att min bror och hans fru i 3 år försökt få barn. I mina ögon har han alltid varit en "ungkars man", reser konstant, seglat över Atlanten och bor en på holm i Sverige. Och direkt blev en orättvis och en svartsjuka när Leo kom till världen. Jag har aldrig kunnat skryta på honom framför dem. För jag ser bara sorg. Samtidigt som Leo föddes provade de på provrörsbefruktning, men de misslyckades. Nu har de igen samlat in pengar och gjorde ett nytt försök. Och det lyckades. Strax efter jul var hon gravid. Vilken julklapp. Jag har aldrig varit så glad åt någon annan som då beskedet kom. För att för mig betydde det att avundsjukan var borta, sorgen var borta.... äntligen behövde jag inte skämmas över som fick barn. En ogift, flicka på 20 år som saknade arbete och utbildning.

Men nu är det slut. Hon fick missfall. De fick glädjas i 3 veckor, men nu går vi tillbaka till det gamla. Får se om de försöker på nytt. Det kostar en heldel pengar och besvikelse.

Kommentarer

Populära inlägg