Fy vilken gårdag

Fy vilken skam. Kände mig som en dålig mamma igår när granfrun (med sitt barn) ringer på dörren å säger att ungen din skriker. Själv var jag i full fart med att hitta utekläderna, husnycklarna, telefonen.... för jag visste att vi måste gå på en längre promenad. Byggmännen i grannhuset (där de byter tak) var inte precis tysta av sig med sina lyftkranar och borrmaskiner.
När jag kom ut stod granfrun och vagga sin barnvagn fram och tillbaka. Var som satt och vänta på att jag skulle få tyst på Leo. Mitt barn stör hennes. Ändå positiva är att fick för första gången pratade och fick veta att hennes pojk är 6 månder. Synd att det inte blev under trevligare omständigheter.

I Lördags slutade vi cuplaton och maltestrakt åt Leo. Tycker inte om att det ska vara så mycket dripp dropp före varje måltiden. Dessutom är han över den vältalade 3 månaders gränsen då allt brukar försvinna. Tänkte nästan jubla i måndags när han varit dropp fri i 3 dagar, dock fick vi svälja det under natten när har bröt i våldsamas skrik. Inget förutom massage mot magen hjälpt. Samma hände i natt. Bara att börja ge igen. suck! Fruktar lite inför smakproven som jag sås måning ska ge. Hört att de kan vara känsliga i magen i början. Hur går det för oss när pojken redan är så känslig??? Eftersom jag inte ammar så vill jag ganska tidigt få in den riktiga maten, eftersom han nu lever på ersättning......

Kommentarer

Populära inlägg