Babysafe

För ett par dagar sedan så slapp Leo 1 m. Enkelt var det att lägga babygymmet på mattan så hade han mjukt å skönt. Nu är det helt andra bullar. Jag var inte berädd. Å absolut inte att det skulle gå så här fort. Leo har alltid varit efter de andra barnen i babygruppen men nu har han tagit ett stort språng. För inga andra slipper framåt....

I går försökte jag tänka ut och ta bort allt som kan vara farligt. Men ännu idag går jag och plockar. Pojken rör sig i hela vardagrummet. Alla blommor och sladdar har vi lagt undan, alla småsaker längs golvnivå har jag försökt plocka bort. Men idag morgon hittade han strömuttagen i väggen, ska jag göra något åt dem???
Tack och lov har han inte ännu hittat ut ur vardagsrummet å in köket. Och för att han rullar saå behövs ingen grind ännu, men vi lär ju se nästa vecka i den här farten. Dock så har han fastnat några gånger under första trappsteget. Fundera vad jag ska hitta å på å lägga där?

Gällande bilen så fick vi besked att bilfirman står för reparationskostnaderna. Vilken underbar känsla. En stor börda ramlar ner från axlarna å allt grubbel om hur vi ska göra är borta. IKEA om några veckor när bilen är färdig är inplanerad igen :)

Kommentarer

  1. Vi har skydd i eluttagen så slipper man oroa sig för dem. Kostar inte mycket och finns i smart modell på IKEA:)

    SvaraRadera
  2. har du inte tid att åka och köpa sånadär skydd att sätta i eluttagen så kan du alltid dra en tejpbit över båda hålen tills vidare :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg