Minnet

Ända sedan jag blev gravid känns det som jag har tappat minnet. Innan var jag en kontrollfreak, mindes nästa allt å höll koll på allt! Men nu? Trallrikar i kylskåpet och dubbelbokar mig ofta. Dessutom har jag glömt en hel del arbetsrealterade grejer. Fy, vad jag skäms! Dessuotm en marddröm för en kontrollant. Jag har försökt göra upp listor och fylla i min kalender för att försöka bevara känslan av kontroll, men nej. Man borde minnas var lapparna och kalendern finns för att det ska ha effekt.
Senaste idag glömde jag helt bort att jag skulle tjutsa min bror till båten som sov i rummet intill. Tack å lov fick jag syn dörren till rummet redan kl 6 så vi hann riktigt precis.

Värst var dock gårdagen. Gick in till stan för de hade marknad (vi har ca. 3km till centrum) men orsaken var att jag skulle köpa present åt min bror som fyller nästa vecka och som bor i Sverige. Väl hemma tillbaka kom jag på vad jag egentligen hade för ärende till stan. Dessuom glömde jag bort att han skulle komma hit, och dubbelbokat en av min närmaste vän som skulle ordna pick-nick åt oss, från ett uppdrag från vårt bröllop. Tack å lov så har jag min man fast han är glömsk.

Måste se till att få bättre koll till hösten. Har sommaren på mig att få ordna problemet. Sedan med allt pusslande hit och dit mellan Cs läsordningar, arbetslistor och mina läsordningar och arbetslistor så har man ingen möjlighet att glömma bort sig.

Kommentarer

Populära inlägg