Bil eller inte???

Idag kom beskedet om vår bil uppe i norr.... växellådan är sönder! Jaha, kunde inte varit något mindre fel!? Reperationskostanderna startar från 1500€. Ända ljusa syn i våra liv just nu är att bilfirman som vi köpte av kommer att hjälpa till i något hörn. Hur mycket vet vi inte. C ska gå dit för att beklaga sig i morgon. Vi funderar ifall vi borde försöka upphäva bilköpet om det går. Hittills har vi varit billös i snart 1½v å kommer ta ytterligare 1-2 v innan den är klar å så ska den hämtas....

Detta stora problem i våra liv tär mycket på vårt förhållande. Hur ska vi göra? Vad kan vi? Ständig oro... Ända postivia är att jag nu cyklar till arbetet. Å idag gick jag till mamma-barnträffen.... man tycker att 30km cykling i veckan ska ge resultat. Vi vår se...

Kommentarer

  1. Vårt bilproblem håller också i sig. Den bara jävlas och vill int fungera alls som den ska så det är bussen som gäller om vi ska någonstans. Tur att ni köpt den från en firma i alla fall så ni kan klaga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, de har sina fördelar fast man betalar lite mera :)

      Radera
  2. Det beror lite på hur länge ni haft bilen om bilfirman är villig att hjälpa eller inte. Jag köpte ny bil ifjol den här tiden och det fanns flera fel på den som skulle vara dyra att fixa själva som blev upptäckta först efter att vi köpt bilen. Dock är jag väldigt envis av mig så jag vägrade att köpa nytt det som var sönder utan krävde att firman skulle betala eftersom jag inte köper en bil som är sönder redan från början. Men felen blev ju upptäckta bara några veckor efter att jag köpt bilen och vi behövde inte betala något alls för att få dom fixade som tur var eftersom det lätt skulle ha blivit över 1000€ för alla saker. Jag hoppas att ni får hjälp från er bilfirma eftersom att dom måste hjälpa till med fel som angår motorn om det händer något inom ett halvår efter att man köpt bilen.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg