Vad ska jag göra?

Länge har vi vetat att döden är på kommande. Men hoppet fanns alltid där.
Idag bestämde sig mamma att avbryta alla behandlingar och komma hem till vårdcentret. Jag vet inte hur jag ska reagera på beslutet. Så klart vill jag ha hem henne igen. Men nu vet jag också att inget görs för att förhindra cancern.
Det som oroar mig är att jag kommer att vara fast i Vasa. Skolan börjar nästa vecka. Detta veckoslut blir på koncer på U2 och systern. Nästa veckolsut har jag instruktörkursen i Helsingfor för Babysim. Vad ska jag göra. Allt program hindrar mig att komma till Terjär på en vecka. Ska jag hoppa av kursen? Om jag gör det saknar jag inkomster för studierna över hösten och vintern, och måste vänta ett år till nästa tillfälle. Men jag har bara en mor.

Kommentarer

Populära inlägg