39+2

Jaha, då börjar nedräkningen på en hand, hela handen tills barnet "ska" komma å tre dagar kavr tills vi får ny bostad. Så tankar på om jag är nervös och vad jag känner, är lite flummigt. Ena sekunden tänker jag på förlossningen och tiden efter, andra sekunden funderar jag vad som är mest logiskt att packa i samma låda. Rådgivningsbesöket idag var mycket givande. Mycket information och C frågade något för en gång skull. Så vi hade en givande diskussion. Magen har bara blivit 0,5 cm och ligger nu på 34,5... hjärtljuden på 145, och barnets huvud är fixerat. Roligt att höra huvudet är fixerat, då vet man att förlossningen närmar sig, men också falska förhoppningar att det kan ske snart. Barnet kan ligga fixerat i veckor. Om inget annat har jag två veckor på mig att packa upp vårt liv ur lådorna.

Kommentarer

  1. Lycka till me flyttningen och förlossningen sen när he e dags:)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg