Förlossningsberättelse i korthet

Jag tänkte berätta kort nu när han sover en stund hur allt gick till.... eller vad jag minns. Caseys bror bodde hos oss hela veckolsutet eftrsom flyttlaset till den nya lägenheten skulle ske på söndagen. Lördagskväll blev jag bjuden på en dejt av min man, vem kunde ana att det blev vår sista innan han kom. Men under bion, Breaking dawn, kände jag av menslikanden värk, men jag trodde det berodde på mina tajta jeans. Brukar känna ordentliga sparkar när jag har trånga kläder på mig. Värken lugnade ner sig, men 3 på natten gick slemproppen. Efter det kom värkarna tillbaka. Hade ingen aning hur en sammandragning skulle kännas, och jag var inte helt säker förrän vi var på BB att detta verklingen skulle ske. Det var ingen mensvärk eller foglossning jag kände. Halv fyra väckte jag min man, och frågade honom hur han tror en sammandragning känns. Han blev trött på mitt prat, och fick inte sömn eftersom jag inte heller fick det.Så halv fem på söndagsmorognen började vi packa det sista innan caseys föräldrar skulle komma kl 12. Hans bror kunde inte heller sova, så det var vi som höll brändö vaken från 5. Småningom börjar jag kunna urkänna sammandragningarna och vid kl 12.00 hade jag "regelbunda" värkar med 10 min emellan. Alla som kom var förberädda att jag hade värkar, eftersom vi tyckte att de var mest shyst att meddela eftersom de ändå kommer 150 km ifrån. halv fyra åkte vi in till BB.... Och så vaknade han.... fortsättning följer

Kommentarer

Populära inlägg