Ack min trädgård

De var en gång en liten trädgård..... ja, så kan man väl säga. Ska man ha kryddor och grönsaker ska man inte sticka iväg 2 veckor på arbetet och låta husbon den sköta vattningen.

Hittills har bara basilikan klarat sig (rosmarinen hänger på skörd tråd) av alla mina 6 kryddor. Så om någon har tips vad man kan göra med basilika så hör gärna av er. Har redan torkad och fryst så de räcker.

Däremot mina gurkor är döda och tomtplantan har hittills bara gett tre ynka tomater och fler ser det inte ut att bli. Och min trädgårdslåda vill jag inte prata om. Tydligen hade min man glömmt att han byggt en sån att mig, för den hade inte blivit vattnad under min frånvaro som några andra grönväxter i huset. Så skadeinsekterna tog kålroten. Salladen torkade, dillen torkade, så det är bara ärterna som goes strong just nu.






Kommentarer

Populära inlägg