Norrut

Så bär det av norrut om 1½ h, innan dess ska jag mata pojken, packa bilen och plocka upp C från arbete varifrån vi kör direkt hem till hans hemgård. Min syster är på besök  så halva veckolsutet kommer gå åt att spendera med henne och hennes två söner, dessuotm ska vi försöka trycka in lite svärföräldrar, ett besök i ladugården och ute kväll med bio.... tyvärr är jag inte likadan tidsoptimist som min man.

Men dagen har varit helt perfekt hittills. Leo sov trotts bombningen pågick, dessuom har han blivit så gosig och tycker om att ligga i min famn å drar sig 10 min efter han vaknas. Vilket är så skönt. Man känner sig så betydelsefull och älskad.

Brevid oss håller dom som bäst att bygga ett till radhus. Det började med att grävmaskinen har varit här en vecka och grävt. Nu har de hållit på och spränga ett par dag vilket har tagit på pojkens dagssömn. Tog en stund för mig att bli van att alla glass skaldrar med jämna mellanrum i lägenheten. Fy vad hemsk det måste varit under kriget med riktiga bomber.Tyvärr så har allt detta byggande tagit på min och C humör. Leo har som tur rummet längs bort från allt och vaknas först halv 8 när första sprängningen sker, vi däremot vaknar halv 7 då slipen eller va de som startar. Jag undrar hur länge Leo skulle egentligen sova utan en bomb halv 8? Han verkar ha en sömnperiod.

Kommentarer

Populära inlägg