Framtiden inom kort?

Om 1 månad och 18 dagar tar min föräldraledighet slut. Vad gör jag då?

Alla nära och kära vet att jag tänkte börja ta mig i kragen och gå tillbaka till skolan. Börja plugga som de skulle säga i Sverige. Men jag vet inte själv vad jag vill. Oro och ängsla är det vad jag känner....

I ett par dagar har jag fått arbeta, när jag kommer hem är det Leo som är nr. 1. På dagen sitter jag och räknar till C kommer hem och jag får hjälp. Men den hjälpen kommer inte att finnas på samma sätt. Vi kommer båda två vara fängslade av skola, arbete och familj.

Min man har aldrig varit en man med ordning och reda. Jag fruktar inför hösten då vi båda måst ha koll, vara organiserad och samsad. Lyckas samspela. Jag gör de här för Leos bästa. Så han inte behöver gå i dagis i ung ålder. Hoppas det sist och slutligen är det. Jag är ingen skön mänska när jag är stressad. Jag är rädd att jag tjälper familjen mer än hjälper. Men fortsätta som hemmafru klarar jag inte va. Jag glömmer min position i samhället. Jag blir så fängslad av andra mammor. De planerar hus, reser och tillökning. Jag vill också vara där! Men när jag ser på mig så slår bara den bittra verkligheten i mot. Vi båda saknar fastarbete. Vi båda har inga pengar, vi lever på bidrag. Och jag mår dåligt. Jag måste tillbaka till studierna. Där är det okej att leva på studiestöd, cykla och leva snålt. Där är det mera okej med loppis och begagnat. För tyvärr är det så, i min mammagrupp har ALLA nya grejer från barnbutiker, många reser och ränner hit och dit på olika klubbar. Så sist och slutligen har jag inget val. Skola från 1 september. Jag hoppas bara det går an. Jag hoppas på hjälp av mina kära chicks. Tack för att ni hittills ställt upp för oss!!!

Kommentarer

  1. Bästa Fanny, såklart vi alla ställer upp för dig och din familj <3 och vi hjälper både dig och med Leo! Han är nog den sötaste lilla pojk som finns :)

    SvaraRadera
  2. Kan väl trösta lite med att vår kille har inga dyra klädesplagg, inte ny vagn eller bilstol. Vi har köpt nästan 95% av hans kläder på rea och dom som inte varit på rea så har han fått i present. Vi har heller inte mycket pengar att köpa fina saker åt honom och själv vill jag inte köpa dyra kläder eller dyra leksaker eftersom han ändå inte förstår värdet på sakerna eller kläderna än. Kläderna så ska tvättas 100 gånger, kräkas på, dreglas på så för mig gör det inget om han inte har dyra kläder nu. Jag tycker inte du skall ha dåligt samvete för att ni inte kan resa nu, köpa nya fina kläder eller dyra leksaker. När man är liten vill man ju bara ha kärlek från sina föräldrar och närhet.

    SvaraRadera
  3. Ja seir ba LOPPIS for life! :D Love it! Vi har förrestn bestämt oss för att ha vår 40 euros vagn ti nästa båån å. Liksom vafö köp nyitt tå man rej har en bra å funktionsduglig vagn? Allt behövä väl int va så himla nyitt å lyxigt. Å psst, igen: ja e ju heim mytsi i höst ;)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg