Piltti gröt

Som några andra är jag bussador och provar nu på den nya piltti hallon-banan-gröten.

Gröten är över mina förväntan bättre. Leo tycker så bra om den att jag frukat för när den tar slut. Har haft mina principer att jag inte tänker köpa barnmat, jag ska göra den själv. Men nu kanske jag får tänka om. Den är smidig. Varmvatten och pulver, å sedan klart. Speciellt nu när Leo har en mammaperiod å vill absolut inte vara på golvet, så är gröten smidig att göra med en arm. Pluss att jag slipper torka bort gröt från ansiktet. Dock så var konsistensen ovant för lillkillen, liknade en mjölvatten blandning men smakar dessto godare. Vi får se vad han säger om den gamla hedeliga havregröten med jordgubbar efter de här. Men ifall vår semester resa blir av så tänker jag satsa på dehär påsarna och kanske nån annan smak.


banaani-vadelmapuuro 5 kk

Kommentarer

Populära inlägg